30.7.2015

Tb - Summer Up

Summer up,  Lahdessa järjestettävä hiphop ja reggae -festarit. En ole koskaan ollut suuri räp-musiikin fani (joskin  viimeisen puolen vuoden aikana on tullut useampikin hyvä biisi) enkä siksi ollut aiemmin käynyt summer upissa, vaikka ne omassa kotikaupungissa järjestetäänki. Tänä vuonna tilanne muuttui. Flashback Oli huhtikuu ja perjantai. Olin lähdössä töistä ja satuin vilkaisemaan puhelinta. Mitä hittoa, pikkusisko oli soittanut pariinkin otteeseen ja tekstannut: voitko puhua? (Se ei siis koskaan soita) Hullut kauhukuvat mielessä siitä, mitä olisi voinut tapahtua soitin siskolle. ”Mikä nyt on?” ” Ei ku arvaa mitä! Nicki Minaj tulee Summer Upiin! (sisko fanittaa superisti) nii mä vaan aattelin, että lähtisitkö mun kanssa kattomaan sitä?” Awws! Eipä siinä kauan tarvinnut miettiä kun toinen niin nätisti ja riemuissaan pyysi. Se ei myöskään ikinä pyydä mua minnekään nykyään... 

 Niimpä siis liput ostettiin ja perjantaina 3.7 oltiin menossa. Molempien ekoille festareille. Kunnon sister bonding! Tosin siskon kaverikin päätyi tulemaan meidän kanssa. Nauroinkin, että mikä yleinen lapsenvahti mä olen. Jäi mun anniskelualue vierailut vähille kahden alaikäisen seurassa. 
Alkoholista tai sen puuttumisesta viis, vitsi mikä päivä! Hellettä pukkas suurinpiirtein ekaa ja vikaa kertaa koko kesänä, porukkaa oli kun pipoa ja fiilis katossa kun Robin kirjaimellisesti pomppi lavalle. Olkoonkin vielä alaikäinen sekin, mutta on se Robbari vaan niin ihQ söpis! Ja ihan älyttömän hyvä livenä. Meikä likka se vaan laulo mukana ja tanssi,  mutta tää mun nuoriso ei tuntunut innostuvan. Toivottavasti eivät ihan hävenneet silmiä päästä, hah! 

No Robinin jälkeen esiinty Teflon brothers, Särre ja Karrikoira ja Kasmir näin muun muassa. Sekä monta muuta artistia ketä en edes tiennyt. Kyllähän mä lauloin ja fiilisteli mukana, mutta enemmän keskityin kyllä ottamaan aurinkoa ja kattelemaan ihmisiä. Mun suosikki harrastus! 
Joskus Kasmirin aikaan alettiin siirtyä rinteenltä alas lähemmäs lavaa. Sisko kun halus päästä mahdollisimman lähelle Minajia katsomaan. Kasmir oli muuten hyvä  livenä sekin. Olin positiivisesti yllättynyt. Samaa en voinut sanoa Rae Sremmurdista... Yhdysvaltalainen veljesduo josta en ollut koskaan kuullutkaan. Enkä mitään selkeästi ollut missannutkaan. Skumppaa ja pilven polttoa ja lavalla päättömästi riehumista, mikäs sen kotoisampaa. Just sitä mä en kaivannut Jenkeistä.

Nicki aloitti keikkansa puoli tuntia myöhässä eli klo 23 jos oikein muistan (???) settiä kesti noin tunnin verran. Hyvin ajateltu, näin hänelle varattu puolitoista tuntia tuli kokonaan käytettyä. Kuulin muuten, että tähti oli vaatinut oman bäkkärin, minne niin lehdistöllä kuin muilla artisteillakaan ei ollut mitään asiaan, sekä oman privet wc:n jollain erikoispöntöllä ja saunan. Viimeinen toki käy järkeen, sillä olisihan hullua tulla Suomeen ja olla käymättä saunassa. USAn saunat kun eivät paini edes samassa sarjassa suomalaisten (read oikeiden) versioiden kanssa.

Lyhyesti: keikka oli tosi hyvä ja fiilis keikan alettua myös mahti, mut voi V ennen alkua kun odoteltiin. Ihmiset oli niin törkeitä ja kettumaisia. Toiset odottaneet monta tuntia lavan eteen pääsyä ja sit joku lössi tunkee kaikkien läpi aiheuttaen kaaoksen ja kaataen kaikki. En tiedä onko se sitten vaan tota festaria, mutta törkeetä se on. Meijän rivi kyllä liittoutu aika hyvin yhteen eikä päästänyt ihmisiä suosiolla läpi ja jos jotkut tunki siitä huolimatta niin hullu raivoaminen niille perään. Mä tunnetusti olen niin rauhallinen ja ymmärtäväinen ihminen (NOT), että voitte kuvitella mun reaktion tollaseen käytökseen. Saatto muutama ärräpää karata.

Puolilta öin oli meidän festarit ohi ja lähdettiin tunkeutumaan ihmismassassa mukana. Siinä vaiheessa kyllä puristin siskon kättä rystyset valkeina ettei toinen vaan häviäis. Kummaltakin akku loppu ja miljoona ihmistä pimeässä... Olis ollu katastrofi.

Nappasin matkalla ruokaa Hesestä ja kotiin valkoset conssit ruskeina mudasta, kurkku käheänä huutamisesta ja tää tyttö oli valmis kaatumaan suihkun kautta sänkyyn.
Että sellaset festarit tällä kertaa

xoxo / Laura 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun kommentoit <3