4.2.2016

Catching up

It's a comeback people! Palaan taas pahoitellen!
Tai ehken tällä kertaa sittenkään. Nyt olen nimittäin niin hyvällä tuulella, että surkuttelu tuntuu hölmöltä. Mulla on ihana viikonloppu takana, samoin palkkapäivä ja ostin juuri lentoliput Sveitsiin, jossa viivyn kuukauden toukokuussa. Siitä lisää jossain vaiheessa.

Kaiken sekamelskan keskellä olen asunut "uudessa" ihanassa asunnossani jo neljä kuukautta, koulu menee eteenpäin omalla painollaan niin etten kerkiä edes tajuta ja näköjään olen saanut elätettyäkin itseni. Eli ihan hyvin pyyhkii.

Saatiin vihdoin työssäoppimispaikat eilen koulussa. Vihdoin, tätä oli odotettu! Harjoittelu alkaa nimittäin maanantaina. Mun ihan eka työssoppiminen ikinä! Ainakin näin etukäteen olen todella innoissani ja hyvillä mielin lähdössä kentälle, sillä ohjaajani on kuulemma todella mukava samoin kuin koko TOP-paikka. Jänskättää vähän, sillä en ole koskaan työskennellyt päiväkodin ulkopuolella, mutta eiköhän se ihan hyvin suju jos vain olen oma itseni.

Hieman harmittaa, etten voi viiteen viikkoon olla töissä ja ikävä tulee niin pieniä asiakkaita kuin palkkaakin, mutta aika menee niin nopeasti, että eiköhän tästä selvitä. Elän sitten vaikka viimeiset viikot nuudeleilla. Itse työstäni sen verran, että yksityinen puoli on ehdottomasti hauskempaa ja mielekkäämpää kuin kunnallisella työskentely ja koen saavani siitä niin paljon enemmän irti. Miten ihanaa onkaan tehdä töitä paikassa jossa itseään voi toteuttaa niin paljon kuin vain haluaa, ikinä ei ole tylsää ja arkea voi piristää hauskoilla pikku tempauksilla joita ei edes harkittaisi muualla. Henkilökunta on ystävällistä niin lapsia kuin toisiaankin kohtaa. Ikävää juoruamista ei kuule lainkaan vaan kaikki ovat samanhenkisiä ja toimintatavat ovat selkeät ja yhtenäiset. Töissä on kivaa!
Loppuun vielä kuva viime viikonlopulta, jonka vietin ihanassa seurassa ruuasta nautiskellen. Kyllä juustot ja kupliva on vaan sellasta herkkua että!
Minkälaisia kokemuksia teillä on työssäoppimisista? Oletteko saaneet niistä paljon irti?
Ihanaa torstaipäivää kaikille! <3

xoxo / Laura

3 kommenttia:

  1. Mukava kuulla että sait hyvän paikan joten iloa ja tsemiä TOP jaksolle ❤️ Mukavaa helmikuuta :)

    VastaaPoista
  2. No hö ei mun kommentti vissiin tullutkaan :( No mukavanoloiseen paikkaan taisit päästä TOP jaksolle joten iloa ja tsemiä ❤️ Mukavaa helmikuuta ❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hah tuli näköjään kahteen kertaankin :) Paikka tuntuu kyllä tosi mukavalta :)

      Poista

Kiitos kun kommentoit <3